۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

انقلاب مخملی

از سایت BBC>
کیفرخواست: متهمان به صحت انتخابات 'اعتراف' کرده بودند
خبرگزاری نیمه دولتی فارس در شرح اتهام های مطرح علیه متهمان، کیفرخواست معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران را منتشر کرده است که در آن ادعا می شود متهمان با کمک نهادهایی بین المللی مانند بنیاد سوروس، موسساتی در هلند و شورای روابط خارجی آمریکا، از پیش از برگزاری انتخابات مشغول هماهنگی برای فراهم کردن شرایط "انقلاب مخملی" بوده اند.
معاون دادستان در طرح اتهام، به "اظهارات یک جاسوس که هم اکنون در بازداسشت به سر می برد و با هدف ایفای نقش در انتخابات به ایران بازگشته بود" اشاره می کند و از زبان این فرد (که نام او "به دلایل امنیتی" عنوان نمی شود) به تشریح ساختار عوامل اجرایی یک کودتای مخملی می پردازد.

محمدعلی ابطحی و دیگر چهره های سرشناس اصلاح طلب با لباس زندان در جلسه حضور داشتند
معاون دادستان در کیفرخواست و برای استدلال سازماندهی شده بودن ناآرامی های اخیر، آن را به نقل از "جاسوس" بازداشت شده، حاصل عملکرد "سه بازوی فکری، رسانه ای و اجرایی" می داند و چندین نفر از شخصیت های سیاسی اصلاح طلب، فعالان اجتماعی، فعالان حقوق بشر و اصلاح طلبان حاضر در دادگاه به عنوان متهم را به عنوان افرادی که در این بازو ها به ایفای نقش پرداخته اند نام می برد.
در کیفرخواست ادعا شده که برخی از متهمان حاضر در جلسه اول دادگاه به صحت نتیجه انتخابات اذعان کرده اند و درباره وجود تقلب در انتخابات ایران به ابراز تردید پرداخته اند.
معاون دادستان از این اظهارات با عنوان "اعتراف" و "اقاریر" یاد کرده است.
خبرگزاری فارس به نقل از کیفرخواست می نویسد: "NGO ها (سازمان های غیر دولتی) در کنار گروه غیرقانونی 88 که توسط احزاب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و کارگزاران راه اندازی شده بود، سازماندهی و هدایت تجمعات غیرقانونی، قبل و بعد از انتخابات را به عهده داشتند."
معاون دادستان تهران در کیفرخواست به صراحت سه حزب مذکور را به نقش داشتن در "زمینه سازی و اجرای کودتای مخملی در ایران" متهم می کند.